سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور در این مقاله توضیح داده شده است. اگر می خواهید در کنکور زبان انگلیسی را بالا بزنید ادامه این مطلب را بخوانید. نحوه‌ی زمان بندی برای مطالعه درس زبان انگلیسی: دانش‌آموزان در حال تحصیل 3 روز در هفته می‌توانند به مطالعه گرامر اختصاص دهند. و 2 روز را به پیشروی و مطالعه و مبحث جدید و یک ساعت و نیم را برای مرور مباحث مطالعه شده خود تنظیم کنند. نکته مهم: جهت یادگیری هر چه بیشتر لغات زبان انگلیسی و زبان عربی می‌توانید هر شب 30- 20 دقیقه به امر مطالعه این دو درس قرار دهید و با دقت تمام هر شب این زمان را صرف خواندن و یادگیری لغات نمائید. هر چند این کار به ظاهر ساده است اما می‌توانید پاسخگوی 75% تا 80% سؤالات کنکور باشید. در بعضی از موارد دانش‌آموزان با توجه به اینکه دروس عمومی را خوب مطالعه کرده در هنگام تست زنی ناموفّقند، با توجه به اینکه خوب خوانده‌اند و فهمیده‌اند نمی‌توانند گزینه درست را انتخاب کنند، در چنین مواقعی توصیه می‌شود با زدن تمرینی تعدادی تست و یا حتی روخوانی تعدادی تست قبل و یا وسط مطالعه دروس عمومی دقت ونکته بینی خود را افزایش دهید تا به عنوان یک داوطلب دقیق تر بتوانید خودتان نکات تستی را از میان مطالب مختلف پیدا کنید و پیش بینی انواع تست‌ها و گزینه‌های مختلف را داشته باشید. ++++  پیشنهاد می شود مقاله چگونه در زبان انگلیسی کنکور موفق باشیم را هم بخوانید.
دانلود جزوه کنکوری خلاصه قواعد زبان انگلیسی

اگر در مرحله قبل خوب عمل کرده باشید و پایه را محکم گذاشته باشید، خواهید دید که مثلا از هر 15 تست به 10 یا 12 تست راحت پاسخ می دهید و بقیه را هم به راحتی یاد خواهید گرفت. پس فکر نکنید که افرادی که خیلی سریع و با مهارت بالا تست های کنکور زبان یا سایر در.س را می زنند بدون مطالعه درس فقط تست زنی را تمرین کرده اند. کسانی که در کنکور زبان موفق هستند و درصد های بالایی می زنند، در مرحله اول پایه قوی ای را برای خودشان ایجاد کرده اند. اگر خوب درس را خوانده باشید و قبل از تست کار کردن به اندازه کافی مطالعه داشته باشید، حین تست زنی هم کار شما خیلی راحت خواهد بود.
برای اینکه زبان انگلیسی را در کنکور خوب بزنید، باید برای یادگیری زبان در طول زمان برنامه داشته باشید. به صورت مقطعی درس نخوانید. اگر مثلا همین الان تا کنکور شما 2 سال وقت هست در طول همین دو سال به صورت مداوم زبان بخوانید. هر روز مثلا نیم ساعت را به مطالعه و خواندن کتاب و .... اختصاص دهید. گرامر و قواعد زبان را خوب یاد بگیرید (برای دانلود رایگان جزوات مبحثی خوب قواعد زبان بر روی عبارت جزوات آموزشی گرامر زبان کلیک کنید).
مطالعه مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی و موفقیت در زبان کنکور وبرنامه ریزی صحیح زبان کنکور هم پیشنهاد می شود. بعد از اینکه مطمئن شدید کتاب را و مطالب آن را یاد گرفته اید سراغ تست زنی بروید. می توانید همزمان درس به درس هم تست بزنید. در هر صورت باید خوب تست بزنید. نحوه تست زنی درست را یاد بگیرید. مطالعه دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور و نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور در این زمینه بسیار مفید است. برای اینکه درس بالایی در زبان کنکور کسب کنید باید تست هایی که بلد نیستید را نزنید. یاد بگیرید به راحتی از کنار تست هایی که بلد نیستید و یا زمان زیادی از شما می گیرند عبور کنید. تست های استاندارد و تست های کنکورهای سال های قبل را بزنید. با توجه به موارد ارائه شده، برای کسب درصد بالا در زبان کنکور توصیه های زیر را در نظر داشته باشید.

برای اینکه در زبان کنکور درصد بالایی بزنید همانطور که گفته شد باید روی تسلط خودتان بر درس کار کنید. مهم است که دایره لغات بزرگی داشته باشید و لغات جدیدی که در درس های کتاب درسی روی آنها تاکید شده است را خیلی خوب با مثال بلد باشید. بسیار مهم است که این لغات را به صورت کامل بلد باشید به نحوی که در جلسه کنکور فراموش نکنید. در بسیاری از سوالات کنکور دقیقا این مد نظر طراح سوال است که می خواهد بداند شما معنی کلمه را بلد هستید یا نه. در سوالات درک مطلب هم اگر مفهوم لغات را بلد نباشید و خیلی روان نتوانید متن را ترجمه کنید نمی توانید به سوالات پاسخ دهید. پس در مرحله اول مرور را در نظر داشته باشید و لغات جدید را 100 درصد بلد باشید.
اگر به صورت خلاصه شده و به عنوان جمع بندی بخواهیم مطلبی را ذکر کنیم این مطلب آن است که برای موفقیت در زبان کنکور زیاد مرور کنید. حضور ذهن برای کسب درصد بالا در این درس بسیار مهم است. در بین دروس عمومی زبان یکی از مهمترین درس ها است و با خوب زدن آن می توانید به کسب تراز بالا در دروس عمومی کاملا امیدوار باشید. در صورت تمایل می توانید از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی زبان کنکور هم کمک بگیرید (مشاهده مدرسین زبان کنکور).

دانلود جزوه کنکوری گرامر زبان سوم دبیرستان